Tubantia: Twentse Ambassade wil vanuit Amsterdam aantonen dat regio veel te bieden heeft
De ambassade gaat uit van drie pijlers die Twente en de Twentse economie en bedrijvigheid in de schijnwerpers moeten plaatsen in de hoofdstad: zakendoen/netwerken, pleasure en de promotie van Twente in brede zin. „We willen hier uitdragen dat er in Twente veel moois gebeurt”, zegt Danny de Vries.
Lidmaatschap
De Vries, communicatiestrateeg, is met zijn bureau Albers De Vries en ondernemer Rob Dieleman initiatiefnemer van de Twentse Ambassade. Ondernemers en bestuurders dienen lid te zijn van de ambassade, individueel of in collectief verband. De leden krijgen, afhankelijk van het type lidmaatschap, toegang tot flexwerk- en vergaderplekken, een maandelijkse netwerkborrel en daarnaast worden er festiviteiten en symposia georganiseerd.
Arrangementen
Ook gaat de ambassade arrangementen in Twente voor toeristen in de hoofdstad aanbieden. De Vries: „Amsterdam trekt jaarlijks zeven miljoen toeristen. Die moet je in staat stellen om ook de countryside van Nederland, Twente dus, te bezoeken. ’s Ochtends met een bus naar Twente, ’s avonds of later terug. Die twee uur rijden stelt voor buitenlanders niks voor.”
Lees ook het achtergrondartikel over de Twentse Ambassade in de Tubantia
Comments are closed.